nuffnang

Monday, August 29, 2011

last day pose....

ari ni last day pose... maksudnya esok raya....
tahun ni aku beraya kat umah MIL... :(
1st raya buat son Dhiya Hadiff...
baju raya sume dah ok cume baju raya aku je lah besau sket...
xsesori pun x dek.. plain semata2... menci lah.. x glammm la dis year hahaha
x pe lah.. janji boleh raya...

yang x best nya raya tahun ni... da nak raya esok tp muka aku berjerawat.. WHAT THE FISHH
geramnyaaaaaaaaaaaaaaaaa.... hope tercover lah esok.. make up tebal2 hihihih

ok.. story pasal ari nih.... pagi aku bangun lewat.. sbb leteyyyy mengemas umh sabtu n ahad...
baba hadiff a.k.a hubby kesayangan ku kena kojo.. aku?? dipaksa CUTI oleh atasan....
sume staff cuti berekod... (ape ni men pakse2 huhhuhu) dalam kul9 aku bangun kemas2 baju.. arghhh paking untuk balik kg.. baju2 aku n hadiff lah.. baba punya bia dia kemas... rakang ado je yang x betul hikhikhi....

area kul 10 aku pun mandikan bujang kesayangan sbb dia yak2 yak... n siap2... tgk kat dapur.. tok tgh sibuk2 nak masak untuk esok.. plan nya nak masak rendang ayam + daging... lemang periuk kera n etc.....

sesi menyediakan bahan2 untuk membuat lemang periuk kera... mula2 basuh beras pulut.... da bersih tuang santan+gula+garam secukupnya... n rendam... be4 tu korang bersihkan la dulu periuk kera tuh da bersih boleh la masukkan rendaman td dalam periuk kera tersebut.. nak susun dalam pengkukus agak susah sbb muntut periuk kera x rata.... tumpah2 santan ekekekekek tok la yang susun2.....

mak de plak wat rendang ayam n daging.... masak punya masak punya masak lamo lah sbb daging liat heheheh

then rizal balik bawa kaki lembu n daging sumbangan pemuda katanya.. tq tq tq tq tq...
giliran pak long plak yang melapah daging.... mula2 cari periuk besau x jumpa... pas jumpa mula la aku merebus 4 ketul tulang n daging sket..... lamo.... nak rebus tuh.. dari kul 3 sampai kul 6 lebeih.... huhuhuh nasib baik da empuk... suh tok test lembut ke x.. dia kata ok.... goreng bawang n potong daun sup.. hidang....

syok nya berbuka makan sup gear box(1st time masak neh) ngan sambal kicap.... pas tu lemang periuk kera n rendang daging n ayam... nyummy2 dowh huhuhhuhu

segama pict aku upload esok k... tq..


2 comments:

makcikleez said...

bestnyaaa lemang periuk kera....nak raseeee weyyyy

Hanim lala Azam Buck said...

meh la leez datang sini nnti aku watkan hikhikhikhik